Az utazás

Ferihegy egy eleggé kicsi reptér, legalábbis a Heatrow-hoz képest. Aztán nem hiába hivják az airbust busznak, mert totál olyan mintha buszon ülne az ember, csak itt adnak szendvicset is. Viszont ami jó benne, hogy beszálláskor be lehetett látni a pilótafülkébe és láttam, hogy két igencsak fiatal pilótánk van. Peter kapitányék ugyanis erőssen huszan-évesek voltak. :) A felszállást amúgy nagyon élveztem. Tök jó úgy repülni, hogy tudom, hogy gyakorlatilag a puszta levegő emeli meg és tartja a magasban a gépet. Meg persze a kivilagitott Budapest sem rosz látvány felülről, hát még London! Csak az a nagy kár hogy nem az ablak mellett ültem, meg mivel sötét volt a felhőkből semmit sem láttam. Aztán jött a leszállás, na az borzasztó volt. Azt hittem totál megsüketülök és iszonyatosan fájt a fejem. Mondjuk lehet, hogy a nátha nem a leg megfelelőbb állapot a repüléshez, de hála az égnek másodszorra már csak mérsékelten voltam rosszul és harmadszorra már egész tűrhető volt a leszállás.

Az átszállás Londonban eléggé egyszerű volt, minden csodássan ki van táblázva és a buszon, ami átvitt a másik terminálhoz találkoztam magyarokkal. Pont mögöttem ültek és vagy 5 perc alatt fel is tűnt, hogy magyarul beszélnek. Ők is Melbournebe jöttek, látokatóba a nagyobbik lányukhoz, aki vegyészmérnök phd-s. Aztán beszálltunk a böszme nagy Qantasos gépbe. Ez egy meglehetősen modern dömper volt. Persze marhára középen ültem, szóval nuku kilátás, pedig azzal sokkal jobban viseltem volna azt a 21 órát, amit rajta töltöttem. Ami, azon a nagy gépen tetszett, hogy minden ülés támlájában volt monitor amin lehetett nézni a gép farkán lévő webkamera műsorát, már amikor ép nem éjszaka volt és rengeteg film meg zene közül lehetett válogatni. A megálló Szingapúrban rövid volt és meleg. És sajnos nem láttam a hajókat az öbölben rendesen mert messze ültem az ablaktól és az a vebkamera azért nem volt olyan csúcs.

Aztán végülis megérkeztem. Kikerveredtem a fogadó csarnokba és nem volt ott a foglalt sofőr. Szóval némileg pánikban fölhivtam a társaságot hogy mi van? És az erősen külföldi hang közölte hogy menjek a találkozó pontra és várjak. Végülis kis iső múlva felbukkant egy némieg szakadt bácsi a táblával és közölte, hogz ő nem késett. Tette ezt 3/4 8-kor mikor 7-re rendeltem a sofőrt. Mondjuk én is csak fél 8-ra értem oda, de akkor is ő késett többet. Aztán előkerült a jó rozoga kisbusz, amivel aztán kb. 130-al betéptünk a városba. Azért rendesen bizar út volt ez, de a zöld mezőktől meg a reggeli levegőtől annyira felfrissültem, hogy még a bácsi asztmáját is könnyedén feldolgoztam.


A város amúgy nagyon szép. REngeteg park mag zöld terület van és az a pár felhőkarcoló, ami van is eléggé diszkrét. Szerintem van amelyik már kicsit kopott is, legalábbis messziről kopottnak látszott.

Ezt a képet most találtam és a vodafonos multam után nem birtam elmenni mellette. Ő a magyar népi android. XD

Megjegyzések

  1. A magyar népi android egy kicsit morbid a számomra, de ízlések és pofonok. :)

    A gépen sokkal jobb lett volna a pilótafülkét látni. Két huszonéves pilóta mintha csak egy Heinekken reklámban lennének... ;)

    Milyen Melburne-ben a közlekedés? Mennyire élhető a város?

    Kicsit kutakodtam, hogy mégis mennyien élnek arrafelé...

    Melburne
    Teljes népesség 3 744 373 fő (2006)
    Népsűrűség 479,6 fő/km²

    Budapest
    Teljes népesség 1 721 556 fő (2010)
    Népsűrűség 3278 fő/km²

    Pécs népsűrűsége: 965 fő/km²

    Ezek az adatok még ha csak becslések is elég meredekek a számomra főleg úgy, hogy én néha még Budapestet is elég zsúfolt városnak tartom. :)
    Viszont a népsűrűség Melburnben elég barátságosnak tűnik.

    VálaszTörlés
  2. Tudom, hogy durva az android :) ez benne a lenyeg.

    Amugy a varos nagyon elheto. Van ez a reklmszoveg hogy Melbourne a 2. legelhetobb nagyvaros a vilagon. Nagyon reklamnak hangzik, de kb. igaz lehet. Mondjuk attol fugg hogy ki mit szeret. A nepsuruseg datok szerintem realisak. Itt szellosen laknak az emberek. Van ugyan panel negyed, de nagyon nem jellemzo. Sok csaladi hazas kulvaros van, viszonylag jo megkozelithetoseggel. A vonat es villamos halozat elegge jo, bar a kiirasok az en izlesemnek kicsit sekelyesek, de ezt par nap alatt meg lehet szokni. Allitolag kocsival is elegge jol lehet kozlekedni, persz errol nem sokat tudok.

    Aztan vannak csendes csaladihazas kulvarosok, meg vannak zeneben es mindenfele buliban nyuzgo negyedek is. Talan az ejszakai tomegkozlekedes nem a legjobb, de ezt valoszinuleg ugyes tervezessel meg lehet oldani.

    jah, vasarnap delutan a belvaros marha zsufolt mert mindenki ott van, es a kulvarosok total kihaltak. Ez kicsit bizar, bar van oka. Rengeteg fesztival meg kulturalis esemeny van, aminek jo resze ingyenes. Tegnap pl. belefutottam egy jazz koncetbe a Fedeation Square-en, ai amugy amolyan muzeum/kulturalis kozpont.

    VálaszTörlés
  3. A sok kimaradt betu a billentyuzet hibaja, mar regi es nem minden jelenik meg, amit leutok.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések